Liens de la barre de menu commune
Accueil
>
TERMIUM Plus®
> The Canadian Style > 10 Letters and Memorandums > 10.33 Guidelines
Avis important
L’outil The Canadian Style a été archivé et ne sera plus mis à jour jusqu’à son retrait définitif.
Pour obtenir notre contenu le plus à jour, veuillez consulter Writing Tips Plus, un outil combinant le contenu des outils Writing Tips et The Canadian Style. N’oubliez pas de modifier vos favoris!
La zone de recherche et les fonctionnalités
10.33 Guidelines
Organizations usually have their own guidelines governing the sending of electronic mail. These concern such matters as the following:
- the purposes for which e-mail may be used (no commercial or social notices, for example);
- projection of the corporate image and logo;
- languages to be used in official documents;
- standard of language used (grammar and style);
- legislative requirements (such as those of the Copyright Act, the Privacy Act and the Federal Identity Program, in the case of federal government documents);
- obtaining the necessary approvals (in the case of widely distributed messages); and
- avoidance of links to potentially controversial or politically sensitive sites, in the case of the Internet.
© Services publics et Approvisionnement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, la banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada
Outils d'aide à la rédaction – The Canadian Style
Un produit du Bureau de la traduction